Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Digital
MindManager
Author:
Year: 2002 Publisher: MindJET

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Mani : hoger onderwijs binnen handbereik
Authors: --- ---
Year: 2002 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Mani : hoger onderwijs binnen handbereik (de overgang secundair-hoger onderwijs)
Authors: --- ---
ISBN: 9044112643 Year: 2002

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
MANI : hoger onderwijs binnen handbereik
Authors: --- ---
ISBN: 9044112643 Year: 2002 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reflecterend leren levenslang leren : initiële lerarenopleiding lager onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9033451727 Year: 2002 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teaching every student in the Digital Age : universal design for learning
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780871205995 Year: 2002 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development


Book
Vaardigheden voor zelfstandig leren : een praktijkgericht overzicht van onderzoek.
Authors: --- ---
ISBN: 9023238699 Year: 2002 Publisher: Assen : Van Gorcum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave 1 Inleiding 1.1 Achtergronden 1.2 Doel- en vraagstelling 1.3 Keuze van leervaardigheden 1.4 Opbouw van dit boek Deel I Complexe leervaardigheden 2 Studerend lezen 2.1 Inleiding 2.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 2.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 2.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 3 Leren door schrijven 3.1 Inleiding 3.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 3.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 3.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 4 Kritisch denken 4.1 Inleiding 4.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 4.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 4.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 5 Leren door samenwerken 5.1 Inleiding 5.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 5.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 5.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? Deel II Enkelvoudige leervaardigheden 6 Voorbereidende leervaardigheden 6.1 Kiezen 6.2 Doel bepalen 6.3 Jezelf motiveren 6.4 Tijd managen en plannen 7 Uitvoerende leervaardigheden 7.1 Jezelf vragen stellen 7.2 Structureren of schematiseren 7.3 Jezelf controleren of bewaken 7.4 Hulp vragen en geven 8 Afsluitende leervaardigheden 8.1 Jezelf beoordelen Deel III Meeromvattende programma's 9 Programma's voor leervaardigheden 9.1 Inleiding 9.2 Verschillende soorten programma's 9.3 Hoe effectief zijn meeromvattende programma's? 9.4 Wat zijn kenmerken van goede programma's? 9.5 Drie voorbeeldprogramma's


Book
Leesstrategieën voor studieboeken
Authors: ---
ISBN: 9055173053 9789055173068 Year: 2002 Publisher: Expertise Centrum allochtonen Hoger Onderwijs Nederlands Centrum Buitenlanders


Book
Studeren. Van het ordenen van informatie tot het schrijven van een leesbare scriptie
Author:
ISBN: 9050185738 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Balans


Book
Assessment in onderwijs : nieuwe toetsvormen en examinering in studentgericht onderwijs en competentiegericht onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9059310152 9789059310155 Year: 2002 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.

Keywords

Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by